Tomas Højgaard

Ph.D., Lektor

Tomas Højgaard er ikke en del af Center for god matematikundervisning, men man kommer ikke uden om hans bidrag til både forskning, didaktik, matematikmaterialer og ikke mindst tænkningen om de matematiske kompetencer. Derfor tøver vi ikke med at henvise skoler, kommuner og lærere til både Tomas og hans arbejde hvis der skulle blive brug for det. Tomas kan kontaktes her, hvor man også læse mere om hans forskning )


Her er et uddrag af Tomas Højgaards kernekompetencer
Undervisning i matematik og matematikkens didaktik Uddannelsesudvikling og -planlægning Analyse af og udviklingsarbejde med fokus på- relationen mellem forskning og undervisningspraksis- didaktisk modellering som metode- kompetencebeskrivelser som didaktisk udviklingsværktøj- struktureringen af læreplaner- projektarbejde og elevautonomi- matematisk modelleringskompetence- matematisk problembehandlingskompetence- matematisk symbolbehandlingskompetence- lærebøger til matematikundervisningen- opgaver til matematikundervisningen